95
11:03
11.06.2024
Robotik, üç boyutlu tasarım, oyun kodlama ve yapay zeka alanlarını kapsayan şenlikte 70'e yakın proje sergilendi. Öğrenciler, kodlama becerilerini sergileyen birbirinden yaratıcı projelere imza attılar.
Etkinliğe 25 danışman öğretmen ve 80 öğrenci katılırken, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü, Gümüşhane Üniversitesi Yazılım Mühendisliği Bölümü kulübü öğrencileri, Gençlik Merkezi Eğitmenleri, T3 Vakfı İl Sorumlusu ve Deneyap Atölyeleri Eğitmenleri de şenliğe katkıda bulunarak destek verdiler.
İl Milli Eğitim Müdürü Adnan Gürbüz, Bilişim teknolojilerinin hızla geliştiği bir dünyada kodlama becerilerinin her geçen gün daha da önem kazandığını vurguladı. Gürbüz, "Bu tür etkinliklerle öğrencilerimizin bu becerilerini geliştirmelerine ve geleceğe hazırlanmalarına katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Kodlama alanındaki gelişmeleri yakından takip ederek, bu alanda yeni projeler geliştirmeye devam edeceğiz" diye konuştu.
Şenlik, kodlama alanına ilgi duyan öğrenciler için önemli bir fırsat sundu. Öğrenciler, bu sayede farklı projeleri inceleyebilme, kodlama becerilerini geliştirme ve bu alandaki uzmanlarla bir araya gelme imkanı buldular. Gümüşhane'de düzenlenen 6. Kodlama Şenliği, kodlama alanına olan ilginin ve farkındalığın artmasına katkıda bulunarak, geleceğin yazılımcılarının yetiştirilmesine destek olacak.
Yayın Tarihi: 11.06.2024