GÜMÜŞHANE İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GÜMÜŞKOD Kodlama Eğitimi Projesi

GÜMÜŞKOD 6. KODLAMA YARIŞMALARI BAŞLIYOR

GÜMÜŞKOD kodlama yarışmaları, kodlamanın eğitimdeki önemini vurgulamak, bu alanda fikir üreten, uygulama geliştiren gençlerimizin çalışmalarına güç katmak ve yetişmekte olan kuşakları özendirmek amacıyla, Gümüşhane İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilmektedir.
GÜMÜŞKOD 6. KODLAMA YARIŞMALARI BAŞLIYOR

Yarışma 4 kategoride yapılacaktır;

1.   Robot Tasarım Fikri (İlkokul)

2.   Oyun Kodlama (Ortaokul)

3.   3D Tasarım (Ortaokulu & Lise)

4.   Serbest Proje (Ortaokulu & Lise)

5.   Yapay Zekâ (Ortaokulu & Lise)

 

# ROBOT TASARIM FİKRİ (İLKOKUL)

Yarışmaya katılan öğrencilerden o gün belirlenecek belirli bir görevi yapan robot için, robotun görevi başarıyla tamamlaması, nasıl çalışması gerektiği ile ilgili resim ve metin olarak fikirlerini yazmaları istenecek. Örnek olarak robota bir duvarı boyaması istenebilir. Robotun boyama görevi için nelere ihtiyacı var, hangi alanda boyamaya nasıl başlamalı, duvarda farklı sorunlar varsa robot nasıl başa çıkabilir, robota verilecek göreve göre robotun hangi özellikleri olmalı? Görev için nasıl bir algoritma oluşturulabilir? v.b. Robotun verilecek görevi en iyi şekilde yapması bekleniyor. Robot, otonom kendi kendine görevi başarmalıdır.

 

BAŞVURU TEMA VE KAPSAMI

1.      Yarışma bireyseldir.

2.      Bir okuldan en fazla 3 öğrenci yarışmaya seçilebilecektir. Bilişim ve Teknoloji konusunda merakı ve yeteneği olan öğrenciler seçilebilir.

3.      Görev yarışma günü belirlenecektir.

4.      Yarışma için okullarımızdaki dersliklerden yararlanılacaktır. 

5.      Yarışma süresi, 1 ders saati olacaktır.

6.      Yarışma için öğrenciler sadece kalemlerini getirecektir.

 

# OYUN KODLAMA KATEGORİSİ  (ORTAOKUL)

Yarışmaya katılan öğrencilerden o gün belirlenecek tema üzerinden oyun kodlama projesi yapmaları bekleniyor. Yarışma kategorisi ortaokul öğrencilerimize yöneliktir.

BAŞVURU TEMA VE KAPSAMI

1.        Bir okuldan en fazla 3 öğrenci yarışmaya seçilebilecektir. Yarışma bireyseldir.

2.        Tema yarışma günü belirlenecektir.

3.        Oyun kodlama projesi, Scratch üzerinden tasarlanacaktır.

4.        Süre maksimum 3 saat olarak belirlenmiştir. (09.00 ? 12.00 saatleri)

5.        Proje geliştiren öğrenci kimseden yardım almadan oyun kodlamasını tamamlayacaktır.

6.        Proje çalışması için okullarımızdaki laboratuvarlardan yararlanılacaktır. 

7.        Öğrencilerimizin taşınabilir bellek kullanımı kısıtlanmıştır. Projenin kaydedilmesi amacıyla kullanılabilir.

8.        Öğrencilerimiz internet üzerinden projelerine uygun resim, video, ses gibi dokümanlar indirebilmektedir.

9.        Proje sunumu ve değerlendirme aynı gün öğleden sonra yapılacaktır.

 

# 3D TASARIM KATEGORİSİ (ORTAOKUL - LİSE)

Kategorinin amacı, günlük hayatı kolaylaştıran yenilikçi bir ürün tasarlanmasını sağlamak. Yarışma kategorisine ortaokul ve lise öğrencilerimiz katılabilir.

BAŞVURU TEMA VE KAPSAMI

Katılımcıların dijital içerik projeleri aşağıda belirtilen tema ve kapsamlar ile sınırlandırılacaktır.

1.  Tinkercad programı kullanılarak, tasarım kısmı yapılacaktır. Farklı programlar üzerinden de tasarım yapılabilecektir. Jüri sunumu esnasında tasarım gösterilmelidir.

2.  Tasarım özgün olmalı, çizim proje sahibine ait olmalıdır.

3.  İmkânlar ölçüsünde baskı alınacaktır, zorunlu değildir.  

 

# ROBOTİK PROJE KATEGORİSİ (ORTAOKUL-LİSE)

Öğrencilerimizin günlük hayatta karşılaşılan problemlere çözüm üretebilecekleri, hayallerini gerçeğe dönüştürebilecekleri robotik proje hazırlanması amaçlanmaktadır.

Yarışma kategorisine ortaokul ve lise öğrencilerimiz katılabilir.

BAŞVURU TEMA VE KAPSAMI

Katılımcıların tasarlayacağı projeler aşağıda belirtilen tema ve kapsamlar ile sınırlandırılacaktır.

1.  Uzaktan kontrollü veya otonom olabilir.

2.  Arduino, Lego, Makeblock vb. programlanabilir elektronik cihazlar kullanılacaktır.

3.  Projede ürün prototipi olmalıdır. Prototipi olmayan projeler değerlendirilmeyecektir.

 

# YAPAY ZEKÂ KATEGORİSİ (ORTAOKUL-LİSE)

Öğrencilerimizin günlük hayatta karşılaşılan problemlere yapay zekâ kullanarak çözüm üretmeleri amaçlanmaktadır. Yarışma kategorisine ortaokul ve lise öğrencilerimiz katılabilir.

BAŞVURU TEMA VE KAPSAMI

Katılımcıların tasarlayacağı projeler aşağıda belirtilen tema ve kapsamlar ile sınırlandırılacaktır.

1.      PictoBlox, mBlock, Python programı kullanılarak yapılmalıdır.

2.      Kullanıcı etkileşimi olmalıdır.

3.      Sunum esnasında bilgisayar, proje sahipleri tarafından getirilmelidir.

BAŞVURULAR

Ek?1 'de gönderilen tablo danışman öğretmenler tarafından doldurularak, okullarımız tarafından DYS sistemi üzerinden Gümüşhane İl Milli Eğitim Müdürlüğü / Strateji Geliştirme Şubesi'ne son başvuru tarihi 8 Mayıs 2023 mesai bitimine kadar gönderilmesi ile başvuru tamamlanacaktır. Bu tarihten sonra gönderilen başvurular değerlendirilmeyecektir.

 

DEĞERLENDİRME

1. Projeler öğrenciler tarafından jüri karşısında sunulacaktır.

2. Proje sunumu 10 dakikayı geçmemelidir.

3. Proje prototipi sunumda öğrencilerin yanında olmalıdır.

4. Projelerin değerlendirilmesinde düşünce ve uygulamada bilimsellik, yaratıcı düşünce, özgünlük, uygulanabilirlik, ekonomik bir yarar sağlama, açık ve anlaşılır olma gibi ölçütler göz önüne alınacaktır.

 

YARIŞMA TAKVİMİ

Son Başvuru Tarihi: 8 Mayıs 2023

Başvuruların Değerlendirilmesi: 13 - 17 Mayıs 2023

Sonuçların Açıklanması ve Ödül Töreni: 21 Mayıs 2023

 

ÖDÜLLER

Yarışma sonunda 5 farklı kategoride dereceye girecek olan ilk 3 proje ödüllendirilecektir.

 

İLETİŞİM VE AYRINTILI BİLGİ

Yasin DEMİR

GÜMÜŞKOD Kodlama Eğitimi Projesi İl Koordinatörü

Strateji Geliştirme Şubesi / Gümüşhane İl Milli Eğitim Müdürlüğü

                                              

Sebahattin Aytaç Cad. Karaer Mah. Hükümet Konağı Yanı GÜMÜŞHANE - 0 456 213 1077 176

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.